1401-12-08 16:05
377
0
83791

اجرای احکام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در گنبدکاووس طولانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس با گلایه از روند طولانی اجرای احکام صادره توسط کمیسیون‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰ برای تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستاها و شهرها، برلزوم تسریع در فرایند اجرایی شدن آرا توسط متولیان در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالحمید گوگلانی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گنبدکاووس گفت: آرای قلع و قمع بناهای غیرمجاز از سوی کمیسیون ماده ۹۹ که ویژه روستاها است، معمولا چند سال طول می‌کشد و با مقاومت مردم بعضا ابتر می‌ماند و در شهرها هم آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ بیشتر تبدیل به جریمه نقدی می‌شوند که بازدارنده نیست.

وی بابیان اینکه مطابق نص صریح قوانین، هرگونه ساخت و ساز خارج از حریم شهرها و طرح هادی روستاها ممنوع است و بنای ساخته شده باید تخریب شود، افزود: دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها و دهیاران بایستی با افزایش نظارت‌ها (پلیس ساختمان در شهر و کمیته دهگردشی در روستاها) مانع ساخت و ساز خارج حریم‌ها شوند.

گوگلانی اضافه کرد:  نهادهای متولی باید بر ساخت و سازهای داخل حریم شهر و روستاها هم نظارت داشته باشند تا افراد بدون دریافت پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز نکنند و یا بیش از میزان تعیین شده در پروانه دریافتی، بنا نسازند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین مشاوران املاک فاقد مجوز را یکی از دلائل ساخت و ساز غیرمجاز دانست و گفت: برابر اعلام پلیس اداره اماکن انتظامی هم اکنون ۶۲۴ واحد مشاور املاک دارای پروانه کسب و ۱۵ واحد فاقد پروانه در این شهرستان فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه اخطار لازم به واحدهای مشاور املاک فاقد پروانه کسب برای دریافت مجوز داده شده است، افزود: مشاوران املاک باید هرگونه خرید و فروش ملک یا اجاره آن را به صورت الکترونیکی در سامانه املاک کشور ثبت کنند.

گوگلانی همچنین برلزوم نظارت بیشتر پلیس ساختمان در شهر گنبدکاووس و کمیته دهگردشی در روستاها برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان تاکید و خواستار ارائه گزارش آماری توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در جلسه آینده این شورا شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.