1401-02-31 19:56
701
0
80105
تلاش مسئولان برای جلوگیری از تخلفات؛

تنور داغ تخلفات نانوایی‌ها سرد می‌شود/ ابطال مجوز در انتظار واحدهای متخلف

اسپانلو از برخورد سریع و قاطع  با اخلال کنندگان در حوزه آرد و نان در شهرستان گرگان خبر داد.

 گلستان ما-رضا روشنی؛ موضوع مردمی سازی یارانه ها و افزایش خرید قیمت تضمینی گندم از یک سو و قطع سهمیه آرد یارانه ای صنف و صنعت از سویی دیگر بهانه ای شده که برخی از نانوایی های متخلف خارج از نوبت نسبت به تعطیلی زودهنگام خبازی خود اقدام کنند.

این مسئله نیز باعث شده که صف هایی نانوایی در برخی از نقاط شهر به وجود بیاورد و همزمانی این صف ها با اجرای طرح اقتصادی دولت باعث دلنگرانی شهروندان از اقدامات دولت شده است.

این مسائل باعث شد که در جلسه هم اندیشی با نماینده خبازان استان این چالش ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد، بنا به گفته سید محمد دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان در برخورد با تخلفات آرد و نان قاطعانه برخورد خواهد شد.

دهنوی می گوید:یکی از نکاتی که باید تذکر جدی بدهم این است که در فصل برداشت گندم مجوزات خروج گندم از  استان در قال مجموعه یا فردی لغو شده و کسی اجازه خروج گندم را ندارد.

وی یادآور شد: شلوغی صف های نان، تعطیلی بی دلیل و خارج از نوبت موضوعاتی مطرح شد در این جلسه هم اندیشی بود و فرآینده تامین مهمترین قوت مردم که نان است در اولویت کار دولت قرار دارد و به زودی  برنامه ای برای مدیریت خبازان سطح استان اقدام می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد:خط قرمز ما مسئله نان مردم است و تاکید کردیم که خبازان امانت دار مردم هستند و این سهمیه مردم است و امیدواریم تا چند روز آینده صف های نان شلوغی دیگر شاهد نباشیم.

دادستان مرکز استان نیز امروز در جلسه کارگروه آرد و نان استانداری گلستان تاکید کرد که  همه فعالانه حوزه آرد و نان  باید کمک کنند یارانه آرد به دست مردم برسد.

محمود اسپانلو می گوید: در دستگاه قضایی برنمی تابیم فردی که امانتدار مردم در این حوزه است خیانت کند و اگر کسی بی رحمانه در این حوزه اخلال ایجاد کنند ما نیز بی رحمانه با آنان برخورد می کنیم .

اسپانلو خطاب به اتحادیه خبازان و فعالان شبکه توزیع آرد دولتی گفت: شما به عنوان متولیان و فعالان این حوزه بهتر از همه می توانید بگویید آردهای دولتی کجا می رود و یا علت شلوغی نانوایی ها چیست، بنابر  باید خودتان ورود کنید و راه های نفوذ را ببندید  و هر جا نتوانستید به دادستان ها اعلام کنید تا ما برخورد کنیم.

وی ابراز داشت:  هر چند وظیفه برخورد با متخلفان در حوزه آرد و نان با تعزیرات است اما در شرایط حساس کنونی باید تک تک پرونده های این حوزه ابتدا به دادسرا ارجاع شود و اگر بررسی های ما نشان داد تخلف انجام‌شده  از مصادیق اخلال در بازار است و با متخلفان برخورد می کنیم و مجازات سنگینی در انتظار  مجرمان خواهد بود و همین جا قاطعانه اعلام می کنیم این تهدید نیست و برخورد عملی می کنیم.

این مقام مسئول متذکر شد:  اگر کوتاهی در  نظارت ها سبب عرضه خارج از شبکه آرد و شلوغی نانوایی ها شود با ناظران هم بدون اغماض  و بی درنگ برخورد می کنیم، ضابطین دادگستری و دستگاههای متولی مکلفند نسبت به افزایش نظارت ها بر حوزه آراد و نان و شناسایی متخلفین و گزارش به موقع به دادسرا اقدام کنند.

حال باید دید با برنامه جدید استانداری برای خبازان و همچنین خط و نشان دادستان مرکز استان گلستان به خبازان متخلف وضعیت مهمترین قوت مردم چه می شود و آیا این اقدامات می تواند نارضایتی های عمومی را در این خصوص کنترل کند یا خیر.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.