1401-02-31 11:14
451
0
80098
یادداشت/علی منصوری‌رضی روزنامه‌نگار؛

رئیسی به مدیریت لیبرالی پایان می‌دهد/ رانت‌خواران با تمام توان برای تخریب برنامه اقتصادی دولت به صف شدند

مدیران لیبرالی که قائل به اجرای مدیریت با معیارهای انقلابی نبودند و دشمنی استکبار را توهمی بیش نمی پنداشتند! و چشمانشان را برجنایت 8سال جنگ تحمیلی و ترورهای دانشمندان ما بسته، و راه توسعه کشور را از گذرگاه اقتصاد لیبرالی می دانستند باعث شدند که در طول چندین سال گذشته فاصله طبقاتی فاحشی در جامعه ایجاد شود.

به گزارش گلستان ما، عمده دشمنی های استکبار جهانی نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی، ترس آنها از کارآمدی اسلام درعرصه مدیریت جهانی است و از سوی دیگر بریده شدن دستان غارتگر آنان از سرمایه های ملی است، آنان در رژیم گذشته باپشتیبانی سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، محمدرضا شاه را در ۲۲ سالگی به قدرت رسانیدند.

وی به دلیل ضعف شخصیتی، کشور را ازحیث سیاسی، نظامی و صنعتی وابسته به خارج نمود و به لحاظ مدیریتی نیز بدلیل حضور بیش از 50 هزار نفر مستشار امریکایی؛ عالی ترین مناصب مقامات ارتش ایران توسط آنها تعیین؛ و مقدرات کشور از طریق سفارتخانه های امریکا و انگلیس تعیین می گردید و سیاست استعماری امریکا وبریتانیا وصهیونیزم درسه بخش عمده مدیریتی ظهور وبروز داشت.

1- دربخش در آمد نفتی:  با درآمد 26 میلیارد دلاری نفت در سال های56 و 1357 بجای آنکه هزینه آبادانی و رفاه مردم شود  پس از بهره مندی خاندان پهلوی؛ بخش زیادی از آن هزینه بناها ،قصرها و مصارف اداری و كالای مصرفی وارداتی می شد و بخش مهمی از آن به دستور مستشاران وعوامل وابسته به سفارت انگلیس وامریکا , خرید سلاح های بسیار پیچیده می گردید. فقط خرید تسلیحات نظامی از آمریکا در سال 1355 به 4213 میلیون دلاررسید.

2-  بی اعتنای دربخش آموزش وخدمات بهداشتی : کشوردر آن زمان به لحاظ توسعه ونرخ رشد سطح آموزشی درشرایط اسفباری بود. در پایان عمر رژیم پهلوی  68 درصد بزرگسالان بی‌سواد ‌بودند و کمتر از 40 درصد از کودکان توانستند دوران دبستانی را طی کنند و کشوراز لحاظ برخورداری امکانات آموزشی و بهداشتی و خدمات درمانی جزءکشورهای محروم دنیا به شمار می آمد.

بطوریکه حضور گسترده پزشکان هندی وپاکستانی را دربیمارستانها شاهد بودیم ونرخ بهره مندی ازخدمات بهداشتی برابر آمار رسمی 47 درصد از پزشكان و 57 درصد از دندانپزشكان كشور در تهران و محدوده آن ساكن بودند و در سال1356 در مقابل هر2400 نفر یك پزشك و در مقابل16400 نفر یك دندانپزشك و در مقابل هر620000 نفر یك تخت بیمارستان وجود داشت وامروز در نظام جمهوری اسلامی در برابر570 نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد.

3- در بخش سیاسی : محمدرضا شاه با تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون بزرگترین توهین را به ملت ایران  روا داشت وازسوی دیگربا پذیرش استقلال بحرین توسط شاه، که با طراحی امریکا وانگلیس اتفاق افتاد، خیانت دیگر رژیم سلطنتی بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ؛ امریکا و کشورهای استکباری چون منافع خود را از دست رفته دیدند با  طراحی جنگ ترکیبی شامل جنگ نیابتی نظامی ،جنگ دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی، جنگ اقتصادی وفرهنگی و حملات سایبری با پشتوانه عظیم اقتصادی، وفعالیت شبکه‌های فارسی‌زبان ازجمله VOA، BBC و شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب مانند منافقین، گروه‌های سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، فیس‌بوک، توئیتر و... عملا جنگ گسترده ای را علیه اسلام وانقلاب اسلامی آغاز کردند.وهدف اصلی آنان براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

دشمنان انقلاب در بخش حوزه سیاسی با روند محدودسازی قدرت ایران درصدد برخورد با جمهوری اسلامی برآمدند و دربخش نظامی با ایجاد هشت سال جنگ تحمیلی ,حمله به طبس , طراحی وسازماندهی كودتای نوژه  و در جنگ اقتصادی  دستور تحریم های اقتصادی داده شد، بلوکه کردن ۱۱ میلیارد دلاری سرمایه ملت توسط امریکایی ها و بلوکه شدن بدهی انگلیس به ایران، بلوکه شدن درآمدنفتی توسط ژاپن، تمکین کره جنوبی از سیاست های  امریکا در عدم باز پرداخت حدود ۵/۷ میلیارد دلاربدهی به ایران از جنایات جنگ اقتصادی امریکا وکشورهای وابسته به استکبار بین المللی برعلیه نظام جمهوری اسلامی است.

در بخش امنیتی؛ ترور دانشمندان ایرانی  و تجهیز نظامی ، سیاسی ، اقتصادی گروه ها تروریستی وضد انقلاب توسط سازمان های جاسوسی سی‌آی‌اِی (CIA) آمریکا و MI6 انگلیس و موساد اسرائیل از نمونه های آشکار دخالت آنان بشمار می رود. امریکا با داشتن حق وتو درسازمان ملل و شورای امنیت ؛ باعث گردیده تاشاهد تصمیمات چندگانه در قبال ایران ،عراق، فلسطین ،سوریه و یمن وسایر کشور ها جبهه ی مقاومت باشیم .

و از سوی دیگرحضور نفوذی ها و لیبرالهای غربگرا مانند بنی صدر خائن و سایر مدیران غرب زده غیرانقلابی که با مشی سیاسی و اقتصادی امامین انقلاب مخالف بودندخسارت مادی ومعنوی درجهت رشدوتعالی انقلاب اسلامی وارد نمودند.

مدیریت مدیران لیبرالی که  قائل به اجرای مدیریت با معیارهای انقلابی نبودند و دشمنی استکبار را توهمی بیش  نمی پنداشتند! و چشمانشان را برجنایت  8سال جنگ تحمیلی و ترورهای دانشمندان ما بسته، و راه توسعه کشور را از گذرگاه اقتصاد لیبرالی می دانستند باعث شدند که در طول چندین سال گذشته فاصله طبقاتی فاحشی در جامعه ایجاد شود.

آنانی که نان و آب خوردن مردم را به برجام گره زده و منتظر تصمیم کدخدای جهان بودند، بزرگترین ضربه اقتصادی را بر این ملت وارد کردند. اینک که مدیریت اجرای کشور بدست سیدی از تبار راست قامتان تاریخ ، با نگاه مردمی قرارگرفته و تمام توان خود را معطوف به ریشه کن نمودن دستان ناپاک و رانت خوران اقتصادی نهاده است، شاهد جنگ تمام عیار رسانه ای بر علیه دولت خادم  و مردمی هستیم .

متاسفانه غرب زدگان داخلی هم در نا امید کردن مردم در پازل دشمنان انقلاب قرار گرفته ، واجرای طرح اقتصادی دولت در ریشه کن کردن دست مفسدان اقتصادی را نا کارآمد جلوه می دهند.

به اعتقاد نگارنده آنچه باعث امیدواری مردم می گردد.
الف: نظارت جدی بر روند قیمت ها در بازار وبرخورد امیدوارانه با متخلفین اقتصادی

ب: شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق بر روند اجرایی طرح اقتصادی

ج: رسیدگی عاجل به دهک های پائین جامعه دربخش درآمد اقتصادی

د: توجه جدی نسبت به راهبرد 30 ساله مقام معظم رهبری نسبت به خودکفایی در تولید محصولات غذایی   

 امام خامنه ای دهم تیرماه سال 1380 فرمودند: «مسؤولان بخش کشاورزی به بنده اطّلاع دادند که قادرند کشور را در زمینه موارد مصرفیِ اصلی کشور به خودکفایی برسانند؛ یعنی ماگندم و برنج و روغن نباتی و ذرّت وارد نکنیم. ما این توانایی را داریم؛ اما همّت و تعهّد و ایمان و اعتقاد به نظام اسلامی و ترس از مؤاخذه الهی در مدیر لازم است تا این کارها بشود. اگر مدیران این چیزها را در خود رعایت کنند، آن موفقیّت حاصل خواهد شد».

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.