1401-02-08 22:52
1123
0
79762
دلنوشته محمدرضا بهرامی فعال فرهنگی و رسانه ای؛

حماسه حضور

بهرامی در یادداشتی نوشت: آری می آییم تا برای هزاران بار دیگر با حضورحماسه ای خود، سیلی «اسلام» را بر صورت کفر « استکبار و صهیونیسم » بنوازیم و در گنجینه خود عمل صالحی را ذخیره سازیم.

به گزارش گلستان ما؛ می آییم تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ، بغض ترک‏خورده فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم  و دفتر ایام سال فلسطین را که به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است، پاس داریم و با هم صدایی اصحاب حق، حلقه وصلی شویم و سهمی هر چند کوچک در آزادی قدس شریف داشته باشیم.
روز موعود نزدیک است و نقش قلم و قدم ها پررنگ، نمی دانم این حقیر، بضاعت قلم و توان احساسم را تا چه میزان می توانم به خدمت اندیشه درآورم و در دعوت به حضور بکارگیرم، در همین تردید،  سرانجام توان «عشق» ياراي قلم و چاشنی نبض اندیشه ام شد تا درباره «حضور»، این کلیدواژه حماسه آفرین و مصداق بارز اجتماع قلوب با شما خوبان به سخن بنشینم.
عشق در «حضور» تجلی می یابد، شور در «حضور» معنا می گردد و نور در «حضور» منور می شود و حضور یعنی «وجود» یعنی «فهم جود و جبروت»، «هضم ناسوت در لاهوت»؛ و ما وارثان «حضور» از نسل «وجود»یم؛ پس در حفظ میراث می کوشیم. «حضور» خالق صحنه ها است و ما حاضران همیشه هستی، صفحات تاریخ را با نام خویش مسطور می کنیم. اگر تاریخ زنده است، به خاطر «حضور» جاودانه ماست.
 و در بنایی دیگر برای ساختن تاریخ، «مایه عشق» را به «جوهر عقل» می آمیزیم و در «قالب اراده» می ریزیم تا «خشت عمل» سازیم؛ و این یعنی همان «حضور».
و حال، ما حاضران صحنه ی تاریخ، در نگارش صفحه ای دیگر، قصد خلق نمایشی از عشق داریم، میخواهیم صفحه ای را پدید آوریم که بیانگر«ثبوت» ما باشد، می خواهیم ثابت کنیم که «ثابتیم» و ذره ای خلل در اراده نداریم. می خواهیم به مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم که «هستیم» و تا همیشه بودن خواهیم بود.
و چون هستیم، می آییم، می آییم تا یکبار دیگر به فرمان قلب، دستور عشق را اجرا کنیم؛ «وفا» را امتداد دهیم و «عشق به ولایت» را با سبزترین حالت در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کنیم.
آری! ما نیز می آییم به وعده صدق و جمیل رهبرمان می آییم. با علم او هم می آییم. می آییم تا هر چه سنگ و سنگدل است از راه قدس برداریم و مذاق مشتهای گره کرده را به اخوت با برادران مسلمانان حلاوت بخشیم. «قدس برای ماست.»
می آییم تا بگوییم «پیاله سرخ لاله» در میثاق نامه ما عملی است. «عهدنامه شهادت» باز هم پابرجاست و فریاد شهید «سلیمانی ها» هنوز بر امواج ماهواره ها لرزه می افکند و تلکس خبرگزاریها را به حیرت وامیدارد.
می آییم تا به دنیا بفهمانیم ما «امت بیدار» از نسل روز و یاوران خورشیدیم، هرگز نمی خوابیم که بیدارترین مردم تاریخیم.
ما آگاه ترین فرزند آدم و استوارترین ستونهای زندگی بشریم،می آییم تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، این ابتکار هوشمندانه‌ی امام خمینی (رضوان الله علیه) حماسه ای دیگر خلق کنیم. البته روزی می رسد که تاریخ گواه خواهد بود سنگ بر تفنگ پیروز می شود چنان که این جا و در ایران، خون بر شمشیر پیروز شد و به نصرت الهی و پیروزی نهایی اطمینان می دهیم، که فرمود: وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه، اِنَّ اللهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ؛ ان‌شاءالله
 آری می آییم تا برای هزاران بار دیگر با حضورحماسه ای خود، سیلی «اسلام» را بر صورت کفر « استکبار و صهیونیسم » بنوازیم و در گنجینه خود عمل صالحی را ذخیره سازیم.
و در پایان این نگارش، رباعی را در پاسداشت قدس شریف و فلسطین مقاوم به عنوان خط مقدم جبهه  اسلام از نظر می گذرانیم:
ای قدس ! ظهور مُنتَظر نزدیک است
خورشید دمیده و سحر نزدیک است
در سنگر انتفاضه پا بر جا باش
یک سنگ دگر بزن ، ظفر نزدیک است

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.