1397-08-22 14:58
2543
0
58691
به همراه کارگروه اجتماعی انجام شد:

بازدید معاون فرماندار از مرکز ترک اعتیاد سرپایی در کردکوی + تصاویر

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی فرماندار کردکوی به همراه نمایندگان بهزیستی و کارگروه اجتماعی شهرستان از مرکز ترک اعتیاد سرپایی دکتر عقیلی بازدید بعمل آورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ اعتیاد پدیده زندگی مدرن و مسئله اجتماعی بزرگی است که دامنه آسیب زایی گروه سنی خاصی را نمی شناسد اما قشر جوان که نیروی مولد جامعه محسوب می شود بیشتر در معرض خطر گرفتاری با آن قرار دارند.

اعتیاد آسیبی چند علتی و پیچیده است که هر روز با شرایط و نمایه ای خاص رخ می نمایاند و همین مسئله سطوح پیشگیرانه و مقابله ای را برای دولت ها دشوار کرده و آن را ملزم به شیوه های شناخت ماهیت اعتیاد و ارزیابی پیوسته روش های نوین آن می کند.

اعتیاد به مواد مخدر، از دغدغه های مهم اجتماعی است که مهار آن در نگاه تصمیم سازان جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که زمینه ساز بروز آسیب­ها و انحرافات اجتماعی می شود.

خساراتی که از گرایش فرد به اعتیاد در حوزه خانوادگی، اخلاق فردی، اقتصادی و سلامت به جامعه وارد می شود، سنگین است.

رویکرد کشور ایران در سال های قبل نسبت به آسیب اعتیاد مقابله ای بوده و کمتر به مسئله مشارکت جمعی در مصون سازی و امور پیشگیرانه پرداخته شده بود اما، امروز اهمیت بعد پیشگیری برجسته سازی شده است چرا که مقابله با باندهای سازمان یافته مافیایی مواد مخدر و پیچیدگی های این امر هزینه های زیادی دارد و می طلبد که پیشگیری و مقابله با اعتیاد به صورت توام در سیاست ها دنبال شود.

کارشناسان امور اجتماعی بر این باورند که اعتیاد به عنوان یک آسیب هیچ گاه به طور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد اما، با تدبیر و با استفاده از روش های علمی پیشگیری و مقابله می توان ضریب آلودگی جامعه به این بلای خانمان سوز را تا حد ممکن کاهش داد.

بنابراین گزارش؛ مهدی بیدلی معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی فرماندار کردکوی به همراه نمایندگان بهزیستی و کارگروه اجتماعی شهرستان از مرکز ترک اعتیاد سرپایی دکتر عقیلی بازدید بعمل آورد.

دکتر عقیلی در این بازدید به نحوه عملکرد و ارائه خدمات به معتادین پرداخت و خواستار حمایت جدی مسئولان از چنین کمپ هایی شدند.

درحال حاضر تعداد 170 معتاد در مرکز ترک اعتیاد سرپایی دکتر عقیلی درحال درمان و ترک هستند.

تصاویری از این بازدید:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.