1397-02-04 12:01
912
0
52900
فرماندار گالیکش:

گالیکش زیرساخت گردشگری ندارد و مقام دوم اسکان مسافرین نوروزی گلستان را کسب کرد + تصاویر

فرماندار گالیکش گفت: باوجود پتانسیل خوب، طبیعت و مکان‌های دیدنی و فوق‌العاده متأسفانه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری را در شهرستان نداریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در جلسه شورای اداری گالیکش گردشگری را ازجمله ظرفیت‌های بسیار خوب این شهرستان برشمرد و گفت: باوجود پتانسیل خوب، طبیعت و مکان‌های دیدنی و فوق‌العاده متأسفانه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری را در شهرستان نداریم.

nilkooh2968 1

وی افزود: در نوروز 97 باوجود مشکلات و موانع موجود در زیرساخت‌ها، گالیکش مقام دوم اسکان مسافران نوروزی را در استان کسب کرد.

خسروی اضافه کرد: گالیکش ازنظر ثبت آثار تاریخی و طبیعی در استان گلستان رتبه دوم را پس از گرگان و همچنین مقام سوم استان را ازنظر بازدید از اماکن و مناطق گردشگری دارا است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اقتصاد مقاومتی شهرستان اظهار داشت: در سال 96 تعداد 83 طرح با تسهیلات 64 میلیارد تومان در کارگروه فنی اشتغال شهرستان تأیید گردید که اشتغال 413 نفر را به همراه داشته است.

فرماندار گالیکش افزود: در بخش اشتغال خانگی بیش از 100 نفر در سال 96 درمجموع اعتبار بالغ‌بر یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص ایجاد دهکده گیاهان دارویی در گالیکش، توسعه کشت گیاهان دارویی را ازجمله سیاست‌های شهرستانی برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر سطح زیر کشت این نوع گیاهان در شهرستان بالغ‌بر 31هکتار است.

خسروی با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان بیان کرد: باوجود حدود 30هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی، عدم ذخیره آب برای این اراضی بخصوص در فصل تابستان، مشکلاتی برای کشاورزان این منطقه ایجاد کرده است که با احداث سد بر روی یکی از سه رودخانه دائمی این شهرستان این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه، تعریض خیابان اصلی شهر، احداث استادیوم ورزشی، احداث بزرگراه مینودشت تا جنگل گلستان علی‌الخصوص از پلیس‌راه مینودشت تا سه‌راهی کلاله، مشکلات راه‌های دسترسی و آب شرب تعدادی از روستاها را از دغدغه‌های مهم مردم شهرستان برشمرد.

فرماندار گالیکش خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان گفت: در برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی، پیگیری مصوبات و ارائه به‌موقع گزارش‌ها، اهتمام جدی داشته و در خصوص امر اطلاع‌رسانی حتماً از پیام‌رسان داخلی استفاده نمایند.

وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری امسال، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها تمام توان خود را برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی برای بهبود وضع تولید و اشتغال به کار بگیرند.

nilkooh2968 1

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هم‌اینک سهم تولید ناخالص داخلی این استان 22،5 درصد است که بایستی با تلاش مضاعف و افزایش درآمدها در بخش‌های مختلف ( صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری) این سهم ارتقا یابد.

میر محمد غراوی بدون اشاره به آماری در این خصوص، توجه به بخش کشاورزی به‌ویژه توسعه باغات را از راهکارهای افزایش درآمد استان و این شهرستان بیان کرد.

وی گفت: گالیکش حدود 6 هزار هکتار اراضی شیب‌دار دارد که ظرفیت تبدیل به باغات مثمر داشته و با تحقق این مهم علاوه برافزایش درآمد کشاورزان، از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌شود.

غراوی، مبارزه با فساد اداری و جلوگیری از تبعیض را از رویکردهای مهم مدیریت ارشد استان بیان کرد و افزود: استقلال افزون بر 10 اداره در گالیکش از دیگر برنامه‌های استانداری است که در سال جاری محقق می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به انتقاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی گالیکش و یکی از خبرنگاران که کارخانه سیمان این شهرستان را عاملی در تخریب نیلکوه و عرصه‌های جنگلی بیان کردند، تصریح کرد: ما با تخریب مخالفیم، اما وجود این واحد تولیدی در اشتغال جوانان منطقه مفید بوده و برای جلوگیری از گردوخاک آن نیز باید برنامه‌ریزی شود.

کارخانه سیمان پیوند گالیکش در جوار کوه نیلکوه این شهر با ظرفیت تولید 3300 تن سیمان در روز و با اشتغال‌زایی مستقیم برای 220 نفر در سوم مرداد سال 90 با حضور رییس جمهوری وقت به بهره‌برداری رسیده است.

nilkooh2968 1

nilkooh2968 1

nilkooh2968 1

nilkooh2968 1

nilkooh2968 1

nilkooh2968 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.