1396-10-28 13:03
533
0
49294
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان:

50 درصد دانش آموزان گلستانی باید به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 50درصد دانش آموزان باید به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "عباس عبداللهی فر"  در گردهمایی هدایت تحصیلی در مرکز فنی و حرفه ای ازدارتپه آزادشهرکه باحضور مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان برگزارشد، اظهار کرد: به دلیل اینکه هدایت تحصیلی در متوسطه اول اجرا می شود، مشاورین را در این دوره سازماندهی کرده ایم.

وی افزود: این همایش باهدف آشنایی آنان با فرصت ها و موقعیت هایی که در هنرستان اتفاق می افتد برگزارشد.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای اینکه انتخاب آگاهانه و آزادانه صورت بگیرد ما ملزم به این هستیم که اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهیم تا دانش آموزان بتوانند خود و محیط شان را بشناسند و بدانند که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد و براساس استعداد و توانایی و علاقه و ویژگی های شخصیتی خود به رشته ها هدایت شوند.

عبدالهی فر بازدید دانش آموزان به همراه اولیا از مراکز فنی و حرفه ای و شهرک های صنعتی و کارخانجات را یکی از برنامه های حوزه مشاوره جهت آشنایی و هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بیان کرد.

"حسین زارع" رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش گلستان،در این همایش اظهار کرد: طبق برنامه ملی تا پایان برنامه ششم قراراست 50درصد دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند که این امر مستلزم آشنایی دانش آموزان و اولیای آنان با فرهنگ مهارت آموزی می باشد.

وی افزود: برنامه داریم از طریق اطلاع رسانی و آموزش درست،ظرفیت های هنرستان را برای دانش آموزان مستعد آماده نماییم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.