1397-08-22 11:20
496
0
58685
استاندار گلستان:

کتاب خورشید روشنگری جوامع انسانی/ مسیر پیشرفت جوامع از طریق کتاب و کتابخوانی رخ می دهد

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی نه تنها در استان گلستان بلکه در کشور دارای مشکلاتی است، گفت: مسیر پیشرفت جوامع و انسان ها از طریق کتاب و کتابخوانی می تواند رخ دهد.

به گزارش گلستان ما ؛ سید مناف هاشمی، امروز در همایش بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: قرآن و نهج البلاغه بهترین کتابی است که در دین و فرهنگ ما سرآمد همه کتاب ها است.

وی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی نه تنها در استان گلستان بلکه در کشور دارای مشکلاتی است، افزود: مسیر پیشرفت جوامع و انسان ها از طریق کتاب و کتابخوانی می تواند رخ دهد.

استاندار گلستان تصریح کرد: خورشید روشنگری جوامع انسانی می تواند کتاب باشد و چرا نتوانستیم در سبد خانواده مردم و مسائلی که در زندگی داریم این را هم برای آنها جایگاهی تعریف کنیم و این مسئله باید در کشور اصلاح شود و نیاز به قوانین جدید و فرهنگ ها و آموزش متفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید علت ورود پیدا نکردن خیرین در حوزه کتابخوانی را بررسی کنیم تا ثمرات و برکات آن شامل بخش کتابخوانی نیز شود.

هاشمی تاکید کرد: باید همه حوزه های ستادی، نمایندگان مجلس و مسئولان سازو کاری را ایجاد کنند تا بتوان برای بالا بردن سرانه مطالعه اقدامی صورت گیرد.

وی با اشاره به حوزه توسعه ای استان نیز گفت: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات توسعه ای در استان توزیع شده است و با تمامی سختی ها در استان بیش از 30 تا 50 واحد تولیدی احیا شد.

استاندار گلستان اظهارداشت: به دلیل همدل و همسو بودن و پتانسیل استانی در استان اقبال در حوزه صنعت، معدن و گردشگری بالاست و در حوزه گردشگری در حال حاضر 80 مورد بوم گردی در دست اجراست که 40 مورد آن افتتاح شده است.

وی افزود: تا دو تا سه ماه آینده نیز بیش از 150 مورد بوم گردی در استان ظرفیت سازی خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: انقلاب، اسلام و کشور ما یک کشور فرهنگی، دینی و اسلامی است و این مسئله برای خیلی از جوامع و دولت ها قابل تحمل نیست و اقدامات دو ماهه گذشته نشان از سربلندی و بالا بودن پرچم کشور است.

وی گفت: دشمنان به دنبال این هستند تا ما امیدمان را از دست دهیم اما از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم کرد./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.