1396-10-28 12:03
719
0
49292
در همایش فصلی روحانیون در سپاه کربلا مطرح شد؛

تلکیف حوزه با رسالت حوزه متفاوت است/ حوزه‎های علمیه با تفکر بسیج رسالت خودش را پیش می‎برند/ روحانیت نباید سکولار تربیت شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما در حوزه های علمیه روحانیون سکولار زیاد داریم که می خواهند که روحانیت را جدای از سیاست بار بیاورند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجة الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش منطقه ای با توجه به رسالت های حوزه های علمیه اظهار کرد: اولین رسالت حوزه تبیین اسلام ناب و سنت پیامبر(ص) و معصومین(ع) است، این اولین و بزرگترین رسالت حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: دومین رسالت حوزه های علمیه ایجاد تحقق دین و شریعت است، حوزه های علمیه در خصوص تبیین دین و علوم دینی تلاش کنند و در این زمینه نیازهای مردم را بر طرف کنند.

وی مبارزه با ظلم را یکی دیگر از رسالت حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: پاسداری و صیانت از دین و حاکمیت دینی از جمله رسالت هایی است که در اولویت قرار دارند، تاریخ هم به خوبی نشان داده که این نهاد به هیچ عنوان زیر بار ظلم نرفته است.

این مقام مسئول رسالت و تکلیف حوزه های علمیه را متفاوت قلمداد کرد و ادامه داد: با توجه به تکالیف حوزه های علمیه امکان تغییرات در آن وجود دارد ولی رسالت حوزه های علمیه ثابت و غیر قابل تغییر است.

سعیدی گفت: ما در دوره غیبت دو عصر را بررسی کنیم، یک دوره از خواجه نصیر الدین طوسی تا آیت الله بروجردی و دوره بعدی دوره قبل از انقلاب بوده است، در دوره عصر غیبت حوزه های علمیه وظیفه شان به خوبی نشان داده اند، تبیین شریعت، مقابله با ظلم و ظالمان و پاسخگویی در مقابل نحله های انحرافی از جمله مهمترین مواردی بود که علمای اسلام در آن زمان اقدام کرده بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت و از جان گذشتن علماء در این دوره های غیبت و قبل از انقلاب ستودنی است، حوزه انقلابی یعنی توجه به انجام رسالت ها با توجه به متغیر های موجود در جامعه.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حکومت لائیک به حکومت دینی تبدیل شد ادامه داد: تا دیروز حاکم کشور یک بیگانه بوده است ولی امروز حاکمیت آن تغییر پیدا کرده است، تا دیروز شاه در کنار امریکا بوده ولی امروز تغییر وضعیت پیدا کرده است و ولایت فقیه جامعه ما از یک جایگاه بسیار مستحکم بر خوردار است.

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه های علمیه روحانیون سکولار زیاد داریم که می خواهند که روحانیت را جدای از سیاست بار بیاورند. اگر تا دیروز فقط روستا متقاضی روحانی بودند امروز تمام مدارس و ادارات متقاضی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در روستا ها اینترنت را برده ایم و لی در خصوص دین مردم روستا کاری نکرده ایم افزود: باید در حوزه های علمیه در جهت تقویت حکومت اسلامی می بایست به نهاد هایی چون شورای نگهبان، سپاه و بسیج توجه ویژه نمود.

حوزه های علمیه با تفکر بسیج رسالت خودش را پیش می برند

حجة السلام محمود ملک دار در همایش منطقه ای اظهار کرد: هنر شهیدان ما این بود که خودشان را در قالب بسیج ریخته اند و با بسیج خود را ساخته و سرافراز شده اند.

وی ادامه داد: در منشور روحانیت ما دیدیم که چگونه به این امر بسیج چقدر اهمیت داده شده است، این نشان از ثمره این راه مقدس بسیج در پیکره جامعه است.

رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر امروز در حوزه های علمیه می گوییم که فرهنگ بسیج باید تقویت شود این برای این است که معتقد هستیم که حوزه های علمیه رسالت خودش را نمی تواند پیش ببرد مگر اینکه با فرهنگ بسیجی پیش روی کند.

وی گفت: به حمدالله امروز در بین حوزه های علمیه و بسیج تفاهم نامه ای امضاء شد که این تفاهم نامه کمتر تفاهم نامه ای بود که این همه برکت برای حوزه های علمیه و برای طلاب داشته است.

ملک دار با بیان این مطلب که لازمه اجرای حوزه های انقلابی تفکر بسیج بوده است خاطر نشان کرد: همانطوری که حضرت امام (ره) تاکیدات فراوانی در خصوص بسیج داشته و همواره از آن به عنوان یک سنبل مقاومت یاد کرده اند ما هم باید به امر بسیج جدیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در پایان افزود: ما در آینده نزدیک قصد برگزاری اردوی زیارتی برای راهیان نور برای طلاب و روحانیون برگزار خواهیم کرد و در این طرح طلاب سطح یک حتماً به صورت یک بار هم شده در این سفر راهیان نور شرکت خواهند کرد.

امروز اسلام با بسیج پیشرفت کرده است

حجة الاسلام مصطفی ملکی صبح امروز در همایش فصلی در سپاه کربلا در بین اساتید و مدیران حوزه های علمیه استان اظهار کرد: وارد شدن بسیج در پیکره حوزه های علمیه در پیش برد اهداف انقلابی و اسلامی همانطوری که سابقاً نشان داده می تواند کمک بسیار خوبی است.

مدیر کل حوزه های علمیه استان تصریح کرد: اسلام هم با بسیج حرکت کرده است، اگر در کنار امام علی (ع) همین بسیجیان جان بر کف حضور داشته اند و در اطرافش بودند داستان سخیفه پیش نمی آمد.

حجة الاسلام ملکی در ادامه تاکید کرد: باید در این دوره و زمان قدر بسیج به خوبی بدانیم قدر نشناختن آن پشیمانی فراوانی را برای ما دارد، اهمیت ندادن به بسیج همان می شود که فتنه های مختلف به وجود می آید.

 وی با بیان اینکه فتنه باعث شکاف جامعه می شود متذکر شد: عامه مردم وقتی حق را پذیرفته اند و عده ای با فتنه گری حق را قصد پوشاندن حق هستند، چه نهادی مظلوم تر از حوزه های علمیه امروز مشخص است حوزه های علمیه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر فتنه ای امروز پیش بیاید همه و همه خسران می بینند، امروز کسانی بدترین فتنه ها را بر علیه سردمداران کشور ما وارد می کنند.

ملکی با اشاره به فتنه سال 88 بیان داشت: اتاق فکری که فتنه 88 را رقم زد را باید دید از کجا بود، نه اینکه جلوی پای خودمان را ببینیم، امروز برخی ها هستند با تمام بی بصیرتی می گوید چرا افرادی در سوریه اعزام می شوند؟ این نهایت بی انصافی است.

مدیر کل حوزه های علمیه استان نقطه ضعف دشمن را کشور های اسلامی دانست و تاکید کرد: همکاری حوزه های علمیه و بسیج می تواند صفوف محکمی را ایجاد کند، برخی ها در استان گلستان به صورت مشخص و دقیقی در خصوص انقلابی گری را در استان تقویت می کنند که جای تحسین دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.