1396-10-29 12:09
590
0
49323
ائمه جمعه استان گلستان:

امیدواریم جان باختگان معدن به عنوان شهید کارگر منتصب شوند/ حضرت زینب(س) از دین پیامبر(ص)، قرآن و قیام عاشور پاسداری کرد

ائمه جمعه گلستان با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) بانویی است که برای حفظ و زنده ماندن واقعه عاشورا پرستاری کرد و اجازه نداد خون شهدا پایمال شود و از دین پیامبر(ص)، قرآن و قیام عاشور پاسداری کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام حسین طاهری امام جمعه رامیان در خطبه های این هفته نمازجمعه عبادی و سیاسی گفت: هدف از دنیا، رسیدن به بهشت است و انسان باید از چراغ جسم و جانش بگیرد و چراغ آخرتش را روشن کند و روحی که در اعتقاد و عمل صالح نباشد آن روح خاموش است.

وی اظهار کرد: هر انسانی که کمتر از بهشت راضی باشد خود را کوچک کرده است.

حجت الاسلام طاهری ضمن تبریک تولد حضرت زینب (س) در روز سوم بهمن، بیان کرد: حضرت زینب (س) در اوج غم و اندوه لحظه ای از یاد خدا غفلت نکرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده حادثه کشتی نفت کش سانچی عنوان کرد: خداوند علو مقام برای آن شهدای خدمت و صبر و سلامتی را برای خانواده های شان عنایت فرماید و آن چیزی که به دل انسان انگیزه می دهد پیام مقام معظم رهبری برای این حادثه دیدگان بود.

امام جمعه رامیان گفت:  آمریکا، بعد از شکست داعشی ها در سوریه توطئه جدیدی را با ایجاد ارتش مستقل کرد در شمال سوریه با هدف تجزیه سوریه شروع کرده است و البته همه کشورها این حرکت آمریکایی ها را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست داعشی ها این گروه را به سوی لیبی به عنوان مرکز حکومت خود گسیل داده اند است با توجه به اینکه خود را مدعی حقوق بشر می دانند.

وی با اشاره به سخنان توهین آمیز ترامپ به مهاجران آفریقایی در آمریکا خاطرنشان کرد: این  بی ادبی یک رئیس جمهور آمریکا به مردم دنیاست.

امام جمعه گرگان: حضرت زینب(س) از دین پیامبر(ص)، قرآن و قیام عاشور پاسداری کرد

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه گرگان با اشاره به 29 دی روز هوای پاک اظهار داشت: هوا از بهترین نعمت‎های خداست و نباید این نعمت خداوند را آلوده و خراب کنیم اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و صنعت، آلودگی هوا افزایش یافته است.

وی افزود: همه موظف هستیم و تکلیف شرعی داریم که اجازه ندهیم هوا آلوده شود و این گناه کبیره است اگر هوا را آلوده کرده و دیگران را مریض کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‎تواند هوا را پاک نگه دارد و همه ما به عنوان یک وظیفه شرعی باید هوا را حفظ و پاک نگه داریم.

نورمفیدی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) بانویی است که برای حفظ، ماندگاری و زنده ماندن واقعه عاشورا پرستاری کرد و اگر حضرت زینب کبری(س) نبود بنی امیه خون سیدالشهدا(ع) را پاک می‌کرد اما حضرت زینب(س) اجازه نداد خون شهدا پایمال شود و از اسلام، قرآن، دین پیامبر(ص) و قیام عاشورا پاسداری کرد.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) علاوه بر نگهداری از کودکان و دختران و بیماران، سختی‎ها و فشارهای بسیاری را متحمل شد اما همواره از اسلام پرستاری کرد.

امام جمعه گرگان گفت: باید قدر پرستاران دلسوز را دانسته و مشکلات این قشر برطرف شود تا با شوق به این خدمت خود ادامه دهند.

نورمفیدی همچنین اظهار کرد: در 4 بهمن سال 57 فرودگاه مهرآباد را بستند تا امام خمینی(ره) نتواند وارد تهران شود اما در آن روز همه ملت ایران علیه بختیار قیام کردند که مجبور شدند که فرودگاه را باز کنند و امام خمینی(ره) در 12 بهمن وارد تهران شد.

وی همچنین با اشاره به حادثه کشتی سانچی گفت: در این حادثه تلخ در همان لحظات اولیه همه 32 نفر نیروهای داخل کشتی جان خود را از دست داده بودند و واقعا مصیبت بزرگ و سختی برای خانواده‌های این نیروها و ملت ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: اما عده‌ای پس از این حادثه با موج‎سواری سعی کردند برعلیه نظام اسلامی تبلیغ کنند که مقصد این کشتی کره شمالی بوده و یا اینکه چرا پرچم کشور دیگری بر روی کشتی نصب بوده است.

نورمفیدی گفت: سفیر کره جنوبی در ایران رسما اعلام کرده که این کشتی 136 هزار تن مواد سوختنی برای کره جنوبی حمل می‌کرده و علت نصب کردن پرچم پاناما هم این است که عبور و مرور برای برخی از کشورها آسان‌تر است.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: اما عده‌ای از این حادثه در حال موج سواری بوده و برای انحراف افکار مردم ایران تلاش می‌کردند.

امام جمعه آزادشهر: امیدواریم جان باختگان معدن به عنوان شهید کارگر منتصب شوند

حجت الاسلام عین ا... شهابی خطیب جمعه این هفته نماز جمعه آزادشهر ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی، در خصوص انتخاب همسر و زندگی خوب و سالم اظهار کرد: خداوند متعال می فرماید؛ زوج را ازبین و هم کف خودتان انتخاب کنید. این انتخاب باعث ارامش در خانه شما می شود.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: زندگی مشترکی که در آن طرفین صفات نیک را وارد زندگی و صفات رذیله را دور کنند، زندگی سالم و همراه با آرامشی خواهد بود. و آن صفتی که همه ی خوبیها را در خود جمع می کند صداقت و راستگویی است.

امام جمعه آزادشهر افزود: در خانواده ای که صداقت باشد ، آرامش وجود دارد، زیرا دروغ پایه زندگی را سست می کند. صداقت باعث می شود اگر زن و مرد تفاهم هم نداشته باشند به هم نزدیک شوند.

وی خطاب به مومنین خاطرنشان کرد: حتی برای شوخی هم در زندگی نباید دروغ باشد. الگوی ما پیامبر، ائمه اطهار و بزرگان دینی هستند. الگوی ما حضرت زهرا (س) آن صدیقه کبری و امام جعفر صادق (ع) هستند.

حجت الاسلام شهابی در خطبه دوم و بعد از دعوت به تقوای الهی و تبریک پیشاپش تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار، بیان کرد: حادثه دلخراش جان باختن نفتکش سانچی که موجب تاثر و ناراحتی ملت عزیز ما شد را به رهبر و مردم عزیزمان و به خصوص خانواده ان جان باختگان تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: ریاست دولت دستور داد تا پیگیری کنند که این عزیزان به عنوان شهدای کارمند منتصب شوند. و بطور حتم عزیزانی که برای خدمت به نظام و مردم دل به دریا زدند و جان خود را از دست داده اند، شایسته اینچنین انتصابی می باشند.

خطیب جمعه آزادشهر یادآوری کرد: خانواده معدنچیان بارها خواستار انتصاب جان باختگانشان به نام شهید کارگر هستند و امیدواریم این عزیزانی که در دل زمین سخت ترین کار را انجام می دادند نیز به عنوان شهید کارگر منتصب شوند.

وی در خصوص روز غزه تصریح کرد: امروز روز غزه نامیده شد، روزی که رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه حمله کرد و بعد از ۲۲ روز در برابر ایستادگی و ایمان مردم شکست خورد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نامه ای به مقام معظم رهبری داده اند که دارای نکته های دقیقی است. این می طلبد که حاکمان منطقه بیدار شوند حاکمان کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند.

امام جمعه آزاشهر افزود: چگونه ادعای مسلمانی دارید در حالی که با رژیم غاصب صهیونیستی که مردم بی دفاع فلسطین را در بدترین شرایط در زیر شکنجه قرار داده اند، ارتباط برقرار می کنید. چگونه ادعای مسلمانی دارید در حالیکه به استکبار برای بردن سفارتش به بیت المقدس چراغ سبز نشان می دهید. 

خطیب جمعه ازادشهر خطاب به عربستان سعودی گفت: شما داعیه خام الحرمینی دارید در حالیکه بدترین خیانت ها و خباثت ها را در قبال مسلیمن انجام می دهید. قضیه یمن، سوریه، بحرین و هر دردسری که در کشورهای مسلمان به وجود می اید، عامل آن عربستان است.

وی ادامه داد: آمریکا دست اندر کار می باشد و اتاق فکر همه ی خباثت ها آمریکا و عربستان عامل آمریکایی است. ترامپ دجال روزگار است . اگر ترامپ ادعای مسیحیت داشته باشد این همه خیانت و جفا به مردم دنیا نمی کند زیرا فردای قیامت باید جواب بدهد.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: متاسفانه مجامع بین المللی دربرابر خباثت ها و خیانت های آمریکا به مردم جهان سکوت کرده است و ایستادگی نمی کند. مطمئن باشید اگر ایستادگی کنند جواب می گیرند، همانطور که مردم ایران در برابر استکبار ایستادگی کرده و در تمام موارد پیروز شده اند.

خطیب نماز جمعه چنارلی: سوء ظن به همدیگر از بزرگترین معزلات جوامع امروز است

حاج آخوند قرناسی، مدرس حوزه علمیه و خطیب قبل از نماز جمعه روستای چنارلی در نماز جمعه این هفته گفت: یکی از بزرگترین معزلات جامعه امروز سوء ظن به همدیگر است.

gharnasi1

آخوند قرناسی اضافه کرد: سوء ظن یعنی بدگمانی به همدیگر که بزرگترین معزل جامعه امروز همین سوء ظن است.

وی افزود: بدگمان که شدید، تهمن به هم می زنید و تهمت همراه افتراء می شود.

این خطیب حوزه علمیه چنارلی ادامه داد: تا چیزی در خصوص کسی ثابت نشده بیان نکنید چرا که از قدیم گفته اند : شنیدن کی بود مانند دیدن، پس بیایید به همدیگر اعتماد داشته باشیم تا رحمت خداوند شامل حال ما شود.

آخوند داوودی در خصوص آسیبهای عادت کردن به دروغ گفتن و حتی شهادت دروغ دادن سخن گفتند.

داوودی ادامه داد: شاید برخی برای خنداندن دیگران تلاش می کنند تا دروغ بگویند و دیگران را بخونداند ولی اینها چرا نمی توانید مردم را با راستگویی بخندانید؟

وی ادامه داد: دروغگو دشمن خداست، پس اگر زیان وضرر هم بکشیم هیچ وقت دروغ نگویم که خداوند از آدم دروغگو راضی نخواهد بود و دروغگو دشمن خداست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.