1397-02-04 18:09
778
0
52915
مهدویت اساسی ترین رکن جمهوری اسلامی است

تفاله‎های توهین‎کننده به امام رضا‎(ع) در گلستان به هزینه‎های جشن میلاد امام زمان(عج) اعتراض می‎کنند / شهرداری گرگان جشن‎های محله‎ای را گسترش دهد

عقده های سیاسی کانال معلوم الحال گرگان فردا نسبت به جریان ولایی، باعث شد تا این کانال ناراحتی خود را از برگزاری جشن های نیمه شعبان در گرگان توسط شهرداری گرگان ابراز کند.

به گزارش گلستان ما، در هر دکترین، یک یا چند اصل بنیادین وجود دارد که دیگر نظریه ها با آنها معنا می یابند. در تفکر اسلامی مسئله مهدویت از جمله موضوعاتی است که در کانون اعتقادات اسلامی قرار دارد و دارای موقعیت و منزلت ویژه ای است.

مبحث مهدویت در اسلام و مبحث مصلح جهانی در ادیان به منزله فلسفه تاریخ تلقی می گردد. از این رو در اینجا ما آن را به عنوان نظریه ای اصلی و بنیادین که بر محور آن بسیاری از اعتقادات دیگر تفسیر می پذیرند، مطرح ساخته، از آن به دکترین مهدویت تعبیر نموده ایم.

مقصود از دکترین مهدویت، نگریستن به موضوع ظهور امام عصر(ع) و حکومت جهانی ایشان، به مثابه یک تئوری جامع و فراگیر است.

همه ساله به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در شهرها و روستاهای مختلف سراسر کشور جشن هایی برگزار می شود که عمدتا مردم متولی آن هستند و اصل موضوع نیز درست است چرا که امام زمان (عج) متعلق به مردم است و قرار است بیاید تا بخاطر همین مردمی که در زیر ظلم و ستم ظالمان مانده اند، عدالتش را بگستراند.

kasebeamin 1

شهر گرگان نیز همه ساله شاهد برگزاری جشنهایی در خیابان های اصلی منتهی به امامزاده عبدالله (ع)، چهارراه میدان و تکیه گاه حضرت ابوالفضل، میدان ولی عصر (عج) و همچنین محلات مختلف در مساجد و حسینیه ها و تکایا می باشد.

شهرداری گرگان نیز همه ساله متصدی برگزار کننده جشن های نیمه شعبان بوده و در برگزاری جشن در محله های مختلف شهر به نحوی که همه مردم بتوانند از این جشن ها استفاده کنند، کمک مالی و امکانات می دهد، البته در سراسر کشور نیز مرسوم است که شهرداریها در برگزاری جشن نیمه شعبان سهیم باشند.

امسال نیز با حضور شهردار دادبود، جشن های نیمه شعبان با گستردگی و محتوای عمیق تری برگزار می شود و در همین رابطه ستاد " شهر من شهر انتظار " در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تشکیل شده است تا برنامه های میلاد امام زمان (عج)  را سمت و سو فرهنگی و مذهبی بدهد.

جشن نیمه شعبان در کوچه و خیابانهای گرگان
یکی از آسیب هایی که سالهای گذشته شاهد بودیم این بود که از برخی مغازه ها، آهنگ های غربی و مبتذل با صدای بلند پخش می شد، اگر چه این شادی بخاطر امام زمان(عج) بود اما وسیله ای که مورد استفاده شادی قرار گرفته بود توجیهی نداشت به همین خاطر برگزاری متمرکز این جشن ها در محلات مختلف می تواند این چالش را پوشش دهد.

همچنین قرار شده امسال در جشن های نیمه شعبان گرگان از وجود بازیگران سریال پایتخت نیز استفاده بشود، افرادی که در عید نوروز در تلویزیون خوش درخشیدند و محبوبیت فوق العاده ای بین مردم دارند اما گویا حضور بازیگران پایتخت که این روزها به عنوان "سمبل مقاومت" شناخته می شوند برخی گروههای سیاسی را ناراحت کرده است.

جشن نیمه شعبان در کوچه و خیابانهای گرگان
کانال تلگرامی معلوم الحال "گ ف " پیرو خط دهی های بنگاه شایعه پراکنی جریان خود با اطلاع از برگزاری این جشن ها و حضور بازیگران پایتخت ناراحت شده و با دستمایه قرار دادن هزینه برگزاری جشن های نیمه شعبان در گرگان، می خواهد زیرآب فرهنگ مهدوی را بزند، همانگونه که دوستان هم آخورشان در سالهای اخیر به بهانه های مختلف به ساحت اهل بیت(س) و جدیدا به امام رضا (ع) توهین کردند.

این در حالیست که در بودجه شهرداری گرگان، هر سازمانی بودجه ای مشخص با کارکردی معین دارد و اینکه گفته می شود مثلا جشن امام زمان نگیرید و پول آن را به چهار تا فقیر بدهید، شعاری پوپولیستی بوده و چرندیاتی بیش به شمار نمی رود و دارند به مردم آدرس غلط می دهند، همانطور که دوستانشان می گویند که موشک نداشته باشیم بجاش پول آن را به فقرا بدهیم در حالیکه وظیفه رسیدگی و تامین معیشت فقرا به عهده دولت است و بودجه ای جداگانه با بودجه دفاعی دارد و اصلا قیاس این دو مقوله کار اشتباهی است.

سازمان فرهنگی ورزشی گرگان 8 میلیارد تومان بودجه دارد و متولی اصلی فرهنگ شهروندان نیز می باشد، اگر این سازمان نخواهد برای ترویج فرهنگ مهدویت خرج بکند، برای چه خرج کندچه اینکه در سال گذشته چند برابر این پول خرج شد اما صدای این مدعیان در نیامد.

چرا دلواپسان برای بودجه 2 میلیارد و 500 میلیونی بسکتبال گرگان که فقط 3 هزار طرفدار دارد و همیشه هم ته جدول است، سینه چاک نکرده اند ؟

kasebeamin 1

متاسفانه کینه این افراد از جریان ارزشی و ولایتمدار خیلی زیاد است، برای همین هر از گاهی با دستمایه قرار دادن این طور مباحث، انرژی شهردار فعال را می گیرند و مردم دوستدار مهدویت را ناراحت می کنند.

مدیر کانالی که ادعای مردم داری می کند، اگر خیلی به فکر مردم شهر گرگان بود، زمانی که قرارداد 100 میلیون تومانی با یک شرکت بسته بود و بنا بود پول هنگفتی از بیت المال را به جیب بزند، آن را بین مردم توزیع می کرد شاید تعدادی از همان فقرایی که او برایشان دل می سوزاند، معیشت شان تامین می شد.

IMG 4889

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.