1397-08-23 11:08
862
0
58711
صبح امروز انجام شد؛

انعقاد تفاهم‏ نامه اداره‌‏کل اوقاف گلستان با بیمه برکت / 4 هزار خادم مسجد و اماکن مذهبی بیمه تکمیلی می‌شوند

اداره ‏کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و بیمه برکت برای بیمه خادمان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و بیمه حوادث مساجد و بقاع متبرکه صبح امروز تفاهم‏نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش گلستان ما ؛ برای نخستین بار در کشور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیمه برکت کشور برای بیمه خادمان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و بیمه حوادث مساجد و بقاع متبرکه تفاهم‏نامه همکاری امضاء کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‏نامه اداره‏کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیمه برکت ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: یکی از ضرورت‏های استان گلستان و سطح کشور خدمت‌‏رسانی شایسته به اقشار زحمت‏کش و تأثیرگذار است.


حجت‌‏الاسلام روح‌‏الله سلیمانی‌‏فرد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و دولت مبنی بر خدمت‏‌رسانی به اقشار محروم بیان کرد: در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد برکت در راستای محرومیت‏‌زدایی گام برداشتند.


وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات با نیت واقفین در کمک‌‏رسانی به ایتام، دانش‌آموزان، طلاب علوم دینی، ازدواج، اعزام زائران به عتبات عالی و ... به جامعه هدف ارائه می‏‌شود، ابراز کرد: ما احساس کردیم در بخش خادمین و هیئت امنا علاوه ‏بر اهدای بسته حمایتی، نیاز به ارائه خدمات بیشتری است.


وی از وجود بیش از 3 هزار و 700 اماکن مذهبی در استان گلستان خبر داد و افزود: یک هزار و 400 مسجد استان گلستان دارای خادم رسمی هستند و امروز بیمه مساجد و اماکن مذهبی استان گلستان در دستور کار قرار گرفت.


وی گفت: برای نخستین بار در کشور درصدد شدیم بسته جامع حمایت از خدام را از دریچه بنیاد برکت که مجموعه انقلابی و ولایی است را ارائه کنیم و در گام نخست 4 هزار نفر از خادم مسجد و اماکن مذهبی بیمه تکمیلی می‌شوند و در گام دوم بیش از 20 هزار نفر را هدف‏گذاری کردیم که تحت پوشش بیمه برکت قرار خواهند گرفت.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: در هر استان دفتر ستاد اجرایی فرمان امام راحل تشکیل شده است.


محمد مهدی سلمان‌‏زاده ادامه داد: در استان گلستان در حوزه خیریه سلامت یک بیمارستان در مینودشت «برکت فاطمه‌‏الزهرا» احداث شده و ساخت سه مرکز بهداشت، هشت خانه عالم و 55 مدرسه نیز از دیگر اقدامات ما بود.


وی تصریح کرد: گازرسانی به منازل محرومان، کمک به درمان بیماران و ... از دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار دارد، همچنین یک مدرسه 16 کلاسه در دهه وقف امسال در گنبدکاووس با حضور استاندار افتتاح می‌‏شود./فارس


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.