1403-02-12 21:51
253
0
89828
فرمانده سپاه نینوا مطرح کرد:

شهید مطهری اسوه‌ای در میدان دفاع از امام و انقلاب

فرمانده سپاه نینوا گفت: شهید مطهری یک اسوه و نمونه‌ای بود که در عصر امام (ره) زیست و در میدان جانانه از راه و هدف امام دفاع کرد و نظرات و دیدگاه‌های امام (ره) را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در جمع کارکنان این ستاد گفت: شهید مطهری یک اسوه و نمونه‌ای بود که در عصر امام (ره) زیست و در میدان جانانه از راه و هدف امام دفاع کرد و نظرات و دیدگاه‌های امام (ره) را بیان کرد.

 وی اظهار داشت: شهید مطهری کتاب‌هایی که دارد همه از باب عرفان و فلسفه است، اما در آن زمان شاهکاری به نام داستان راستان را می‌نویسد که مورد استقبال گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

 ملک شاهکوهی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سپاه مسائل اعتقادی در آن است. هر جایی که اخلاق بود و کار برای‌خدا بود کار پیش می‌رود و اگر سپاه به اینجا رسید به‌خاطر ایمان و اعتقاداتش است.

 
 شجره طیبه آن درختی است که ضایعات ندارد

 

 آیت‌الله طباطبایی نماینده اسبق مقام معظم رهبری در سوریه هم گفت: گاهی برخی از معارف، معارف سنگینی است و فهم و درکش هم سنگین است. قرآن برای آسان‌سازی درک و فهم این مسائل شیوه تمثیل را به کار گرفته است.

 وی اظهار داشت: بسیاری از پدیده‌های الهی کلمه و نشانه خداست و کلمه طیبه مثل شجره طیبه است.

 طباطبایی افزود: خداوند می‌خواهد برخی از این پدیده‌ها را به‌عنوان شجره پاک و طیبه به ما معرفی کند و شهید مطهری یکی از این مثل‌ها است. شجره طیبه، شجره در حال رشد همیشگی است، لذا درخت پاکیزه درختی است که هرگز پائیز و برگ‌ریزان ندارد، خواب زمستانی ندارد و همیشه برای او بهار است.

 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شجره طیبه همیشه در حال ثمردهی است و فصلی نیست و شجره چهارفصل است و شهید مطهری را می‌توان نمونه بارز این مثال قرارداد چون ایشان چهارفصل زندگی‌اش پر ثمر بود.

 نماینده اسبق مقام معظم رهبری در سوریه عنوان کرد: خداوند شهدا را زنده می‌پندارد و اگر کمی تأمل کنیم می‌بینیم که شهدا همیشه در حال ثمردهی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: شجره طیبه آن درختی است که ضایعات ندارد و همه چیزش قابل‌استفاده است و شهید مطهری همه ابعاد وجودی‌اش استفاده شد و امام (ره) درباره ایشان فرمودند که همه آثار شهید مطهری بلااستثنا مفید است.

 آیت‌الله طباطبایی اذعان داشت: امروز می‌بینیم شهید مطهری در همه حوزه‌های فکری، عقیدتی و... مصداق بارز شجره طیبه است و مشاهده می‌کنیم که به‌نوعی همه سر سفره شهید مطهری نشسته‌اند و شجره طیبه آن چیزی است که وعده صادق را بیافریند.

جامعیت و مردم‌داری از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه نینوا نیز اظهار کرد: نیت پاک و خالص شهید مطهری سبب شد که به این مقام دنیوی و اخروی دست پیدا کند و در آخر شهادت نصیب آن عالم بزرگوار شد.

 ایمانی نعمت خلقت و هدایت را از نعمت‌های مهم بشریت دانست و اذعان کرد: نعمت هدایت به‌وسیله زبان صورت می‌پذیرد تا معرفت لازم نسبت به خداوند برای بشریت محقق گردد.

 وی افزود: شخصیتی همچون شهید مطهری جزو کسانی است که در راستای معرفت افزایی قیام و جهادی بزرگ را انجام داد و به حدی به موفقیت رسید که توانست اساتید بزرگ دانشگاه و دانشجویان را جذب خود نماید.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه نینوا جامعیت و مردم‌داری را از ویژگی‌های بارز شهید مطهری قلمداد کرد و عنوان نمود: جامعیت شهید مطهری را می‌توان از آثار و کتاب‌های او و مردم‌داری آن عالم بزرگوار را از ارتباط نزدیکش با مردم تشخیص داد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین کسی که جهاد تبیین داشت خداوند متعال بود که از طریق قرآن به انجام رسید سپس پیامبران، امامان، علما و روحانیون و وظیفه امروز همه ما این است که راه شهید مطهری را با جهاد تبیین ادامه دهیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.