رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، با گلایه از حجم بالای مزاحمتهای تلفنی با سامانه ۱۲۵ گفت: در سال ۱۴۰۳، ۷۲ درصد تماسها مزاحمت بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ ذبیحالله میقانی امروز با حضور در تحریریه گلستان ما با اشاره به چالشهای پیشروی این سازمان اظهار داشت: بیشترین آمار عملیات روزانه ما مربوط به نجات محبوسشدگان در آسانسور است؛ به طوری که از هر ۱۸ عملیات، ۱۵ مورد آن به این موضوع اختصاص دارد.
وی افزود: این آمار نه تنها هزینهبر است بلکه توان عملیاتی سازمان را نیز به شدت تحتالشعاع قرار میدهد.
رئیس آتشنشانی گرگان در ادامه از اقدام این سازمان برای افزایش سرعت عمل در پاسخگویی به حوادث خبر داد و گفت: در اواخر سال ۱۴۰۳، ناوگان موتورسیکلتهای عملیاتی را به منظور تسریع در خدماترسانی به شهروندان تجهیز کردیم.
میقانی همچنین از اصحاب رسانه خواست تا در اطلاعرسانی و تشویق شهروندان به شرکت در دورههای آموزش رایگان ایمنی که در واحد آموزش آتشنشانی واقع در خیابان شهید رجایی، طبقه سوم ایستگاه شماره یک برگزار میشود، همکاری کنند.
وی در پایان به موضوع مزاحمتهای تلفنی با سامانه ۱۲۵ اشاره کرد و گفت: این حجم بالای مزاحمت، علاوه بر اتلاف منابع، میتواند در مواقع اضطراری جان همشهریانمان را به خطر اندازد.
وی از عموم مردم خواست تا از ایجاد مزاحمت برای این سامانه خودداری کرده و تلفن همراه را در اختیار کودکان کمسن و سال قرار ندهند.
انتهای خبر/
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد